سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فاکتورهای مهم در کاشت ابرو

نظر

ابرو بخش مهمی از صورت است که وجود آن موجب زیبایی صورت می شود. شکل و پرپشت بودن ابروها، یک فاکتور مهم برای زیبایی چهره است. به همین دلیل افراد زیادی برای داشتن ابروهای زیبا، پرپشت و پهن، گاهی به روش    ‎ها‏یی از قبیل تاتو،  ‎ها‏شور ابرو و ... روی می‏آورند. در این میان کاشت ابروی طبیعی بهترین روشی است که برای ترمیم ابروها پیشنهاد می‏شود.

 

کاشت ابرو

 

کاشت ابرو و روش­های مختلف آن

کاشت ابرو روشی نسبتا ساده است که به کمک بیهوشی موضعی انجام می گیرد و نیاز به بستری شدن در بیمارستان را ندارد اما با این وجود جراح باید برای بدست آوردن نتایج بهینه دقت زیادی به خرج دهد. به طور کلی هر ابرو بین 250 تا 400 مو نیاز دارد تا ظاهری سالم و طبیعی داشته باشد. همچنین هر تار مو باید دقیقا در جای مناسب خود قراربگیرد و بر طبق جهت موهای دیگر ابرو و هم سطح پوست  فرد باشد.

در کاشت ابرو  پزشک باید این نکته را درنظر بگیرد که قطر منافذ کاشت موها در ابروها باید کوچکتر انتخاب شود چون اگر منافذ بزرگ باشد خروجی موهای ابروها حالت ضخیم و غیرطبیعی خواهد داشت . همچنین باید محل قرارگرفتن  موهایی که کاشته می شود، خیلی نزدیک به هم و بسیار پرتراکم باشد تا پوست زیر موهای ابروها دیده نشود.

سن بیمار متقاضی کاشت ابرو

هرکسی که از ابروهای نازک رنج می برد، به عنوان نامزد مناسب برای این روش شناخته می شود. همچنین، آنها باید به طور کلی شرایط سالم داشته باشند، به این معنی که آنها هیچ خونریزی یا مشکلات لخته شدن ندارند.

 معمولاً در سنین پایین بیشتری متقاضیان برای ترمیم ابرو به حالت دلخواه هستند و تعداد کمتری به دلیل طاسی ابرو یا ریزش ابرو به علت بیماری ها مراجعه می کنند.در متقاضیان با سنین بالا اکثراً ریزش ابرو به دلایلی مانند بیماری ها است و فرد احتمالا ابروی خود را به طور کامل از دست داده است.

 

بررسی ناحیه بانک مو برای کاشت ابرو

ناحیه ای که موهای ابرو از آن برداشته می‏شود، عموما پشت سر به سمت گوشها است که وقتی موی این ناحیه به ابرو پیوند زده شد، همانند ابروی طبیعی شروع به رشد می‏کند. ابروی کاشته شده همانند ابروی طبیعی عمل می کند که باید هر ماه کوتاه شوند. یک توصیه مهم برای داشتن ابروی بهتر، برداشتن و پیوند موهای ابتدا بصورت تک تک می‏باشد که موهای کاشته شده را طبیعی تر می‏کند. 

شرلیط اعصاب و روان بیمار در کاشت ابرو

برخی از افراد به دلیل مشکلات اعصاب و روان اقدام به کندن موهای خود می کنند یا افرادی که به بیماری افسردگی مبتلا هستند در هر صورتی با چهره ی خود مشکل دارند. بنابراین بیماری های اعصاب و روان می توانند در کاشت ابرو و نتیجه ی آن تأثیر داشته باشند. 

سابقه خانوادگی کاشت ابرو

ممکن است بین افراد یک خانواده طاسی و ریزش مو در ناحیه ی سر و حتی ابرو و صورت رایج باشد.

از این رو بررسی سابقه ی خانوادگی که داشتن زمینه ی ژنتیکی برای ریزش موهای سر و بدن را تایید یا رد می کند می تواند در درمان ریزش مو یا تقویت موی بیمار توسط پزشک تأثیر به سزایی داشته باشد.

افرادی با سابقه خانوادگی ریزش مو ممکن است بعد از کاشت نیز دچار ریزش مو شوند. به هر حال موهای کاشته شده هم مانند دیگر موهای طبیعی شروع به رشد می کند. این افراد بهتر است در سنین بالاتر اقدام به کاشت ابرو کنند.

معمولاً افرادی که از لحاظ ژنتیکی مشکل ریزش مو دارند دارای موهای نازک و کرکی زیادی در بخش بانک مو هستند و پزشک با بررسی این ناحیه می تواند حدس بزند که بیماری طاسی در فرد دیده می شود یا نه.

کاشت ابرو در افرادی که مشکل خاصی ندارند تقریباً همیشه موفقیت آمیز است و نتیجه ی مطلوبی به فرد می دهد. بیمار باید به صورت کامل از دستورات پزشک برای قبل و بعد از کاشت ابرو تبعیت کند تا نتیجه بهتری کسب کند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت ابرو و انجام مشاوره به کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.