سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های کاشت ابرو و معایب آنها

نظر

روش­های کاشت ابرو و معایب آنها

ابرو یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین ارکان زیبایی در فرد، است که به هر علتی نبودن ابرو و کم‌پشت بودن آن در فرد باعث عدم اعتمادبه‌نفس شخص خواهد شد چراکه ابروی کم‌پشت و خالی توجه دیگران را به خود جلب می‌نماید    .
کاشت ابروی طبیعی ایمن‌ترین راه‌حل برای پرپشت کردن ابروها می‌باشد و به‌ نوعی نقص در ابروهای فرد را برطرف می‌سازد.
با پیشرفت دانش و فنّاوری هم‌اینک با بهره‌گیری از پیوند ابرو می‌توانیم ابروهای پرپشت و طبیعی را داشته باشیم.

کاشت ابرو

کاشت ابرو‏ با روش FIT  و معایب آن

مناسب‌ترین روش برای برای جبران ریزش ابرو، کاشت ابروی طبیعی به روش FIT  است. ابتدا متخصص شکل دلخواه ابرو را با مداد روی ابرو می‌کشد، سپس محل و شکل کاشت ابروها را مشخص می‌کند. در مرحله بعد متخصص فولیکول‌ها را یک به یک از پشت گردن جدا می‌کند و در انتها آنها را تک به تک با سوزنی به قطر 0?6 میکرون در نقاط مشخص شده قرار می‌دهد.

در این روش برداشت فولیکول به شکل پراکنده انجام می‎شود بنابراین بخیه وجود ندارد و زخم های ناشی از برداشت فولیکول مو‏ به سرعت بازسازی می‎شود.  در طی چندین جلسه می‎توان تعداد زیادی از گرافت ها را از موی سر برداشت. این امر به معنای کاشت تارهای ابرو‏ی بیشتری است. امکان برداشت مو‏ از سایر نواحی بدن از جمله پا، دست و سینه نیز امکان پذیر است.

 

کاشت ابرو‏ با روش FIT، تنها در 70 درصد بیماران قابل انجام است و در مواردی که به دلیل فرم موها و فولیکولها، در زمان برداشت تعداد زیادی مو از بین می‎رود، این روش مناسب نیست. بنابراین در این بیماران انجام روشFIT ممکن نیست و نتایج آن نیز مطلوب نخواهد بود.

کاشت ابرو‏ با روشBHT  و معایب آن

روش BHT  که در چند سال اخیر طرفداران زیادی یافته است مخفف body hair trans است.

در این روش، پیاز مو از سر یا سایر بخش‌های بدن برداشته می‌شود و عمل کاشت مو صورت می‌پذیرد. اطراف قفسه سینه، کمر، ران‌ها، کتف، ساق پا و سایر نقاط پرموی بدن بهترین کاندیداها برای برداشت مو از سطح بدن، به شمار می‌روند. نوع پوست، عمق قرارگیری فولیکول مو در قسمت زیرین پوست، ضخامت مو و جهت فولیکول‌ها از بارزترین تفاوت‌های موهای سر با سایر نقاط بدن به‌حساب می‌آیند. از بزرگ‌ترین محاسن این روش می‌توان به طبیعی بودن مو و امکان رشد آن اشاره کرد. امکان عدم رشد یابی کیفیت بودن موهای کاشته شده نیز از بارزترین معایب این روش به شمار می‌رود.

کاشت ابرو

کاشت ابرو با تکنیک FUE  و معایب آن

کاشت ابرو به روش FUE، روشی است که برای حفظ و شکل دهی دوباره دائمی ابرو استفاده می شود.این روش ظاهر ابرو را بهبود می بخشد و مشکلاتی که از لحاظ زیباشناختی در ابروی شخص وجود دارد را برطرف می سازد. در این روش دیگر نیازی به جراحی نبوده و از بیهوشی و بخیه های عمیق استفاده نمی شود. خواب یک دست و منظم مو و همچنین عروسکی نبودن آن از مزیت های منحصر به فرد این روش کاشت ابرو می باشد که این تکنیک را محبوب کرده است.

معایب کاشت ابرو به روش  FUE  

  1. نیاز به زمان بیشتر برای استخراج فولیکول های پیوندی در ناحیه کاشت
  2. مناسب برای نواحی کوچک برای نواحی بزرگ بسیار زمان بر بوده و فرد بسیار اذیت می شود زیرا احتیاج به زمان بسیار زیادی خواهد داشت.

کاشت ابرو با تکنیک FUT و معایب آن

در روش کاشت مو FUT فرد متقاضی را بیهوش می کنند که همین امر باعث ایجاد عوارض جانبی فراوانی می شود و همچنین جراحی های طولانی مدت برای برداشت نوار از پوست و ناحیه گالای سر از دیگر معایب کاشت مو به روش FUT می باشد.

بعضی از عوارض ها در هر دو روش از پیوند ابرو وجود دارند؛ مثل احتمال عفونت، خونریزی و ایجاد لخته های خونی کوچک در ابروها. سایر عوارض های مربوط بهکاشت ابرو با روش FUT عبارت است از :

تورم : در اطراف پیشانی و چشم ها ممکن است تورم بوجود بیاید که 1 الی 2 روز بعد رفع می شوند.

حساسیت و آلرژی : ممکن است بیمار در نقاطی از سر که فولیکل ها استخراج شده اند و همچنین در ناحیه ابروهای خود، حساسیت و آلرژی خفیفی را هم احساس کند که معمولا به سرعت برطرف می شوند.

درد : دردهایی که بیمار در قسمت سر و ابروهای خود احساس می کند را هم می توان با رعایت دستورالعمل های متخصص کاهش داد.

دوره چند روزه ریکاوری بیمار : برای ترمیم بخیه ها و برطرف شدن هرگونه قرمزی در روی ابروها، لازم است بیمار چند روزی را استراحت کند.

ایجاد پوسته های زیاد در قسمت ابروها : ایجاد پوسته هم بخشی طبیعی از کاشت ابرو است که بیمار باید دستورات پزشک را در زمینه شستشو و مراقبت از ابروها بطور دقیق انجام بدهد.

با استفاده از این دستگاه می توان فولیکول های مو را پیوند زد. این تکنولوژی احتمال آسیب گرافت های مو (بافت پیوندی) را بسیار پایین می آورد. در طول فرآیند، ابزار برش داخل درم را تنها یک میلی متر باز می کند، و تمام ساختار مو توسط مکش و ساکشن دستگاه بیرون کشیده می شود. این کار در واقع کاملا ریسک آسیب فیزیکی به گرافت های مو (پیاز مو و آنچه پیاز مو را احاطه کرده است) را حذف می کند.

در طول دومین مرحله ی کاشت مو ، وقتی گرافت ها کاشته می شوند، هولدرهای بادی بافت های پیوندی را به درون میکروبرش های (برش بسیار ریز) ایجاد شده در درم وارد می کنند. فرآیند بیرون کشیدن فولیکول مو دقیق تر از این کار در سایر درمان هاست.

کاشت ابرو با تکنیک SUT و معایب آن

کاشت مو SUT روشی است که به دلیل کمترین تهاجم، کوتاه تر بودن دوره ی نقاهت آن در مقایسه با سایر روش ها با کمترین نرخ عوارض برای بیمار اقتصادی تر است و اسکار های قابل مشاهده برای بیمار نسبت به روش کاشت موی FUT به جای نمی گذارد.

 با استفاده از دستگاه کاشت موی SUT پزشکان بهترین فولیکول های مو را استخراج می کنند و کوچکترین زخم را بر جای می گذارند که بدون هیچ نشانه ای بهبود پیدا خواهد کرد.

این تکنولوژی اجازه ی استفاده از مناطقی غیر از پوست سر برای بیرون کشیدن فولیکول ها را می دهد. مو ممکن است از ریش، سینه، بازوها، و یا پاها پیوند شود. این موضوع به طرز قابل توجهی احتمال و امکان پیوند را افزایش می دهد. کاشت مو به روش SUT راه حل خوبی برای بیمارانی است که قبلا توسط روش های FUT و ترکیبی تحت پیوند قرار گرفته اند. پیوند هایی که با روش SUT انجام می شوند، سریع تر بهبود می یابند و ناراحتی کمتری دارند. پس از یک هفته بیمار می تواند موهایش را مدلی که می خواهد کوتاه کند، بدون اینکه اسکار هایش دیده شوند. عملکرد تکنیکی این وسیله به پزشک اجازه می دهد روی ابعاد زیبایی شناختی تمرکز کند.

عوارض کاشت ابرو به روش SUT:

  • از دست دادن موهای خود فرد پس از عمل ( ممکن است پس از سه تا چهار ماه بعد از عمل اتفاق بیفتد)
  • عفونت های موضعی
  • التهاب فولیکول ها
  • احساس بی حسی در ناحیه ی اهداکننده که پس از چند هفته ناپدید می شود.
  • رشد نابرابر و با تاخیر موهای کاشته شده
  • تغییر رنگ موهای کاشته شده
  • ایجاد کلوئید

کاشت ابرو

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت ابرو  و انجام مشاوره به کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.